پيام استاندار به مناسبت هفتم دي ماه سالروز صدور فرمان تاريخي حضرت امام (ره) مبني بر تشكيل نهضت سواد آموزي


استاندار يزد به مناسبت هفتم دي ماه سالروز صدور فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشكيل نهضت سواد آموزي پيامي صادر كرد.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، در اين پيام آمده است:




«ن و القلم و مايسطرون»


در هفتم دي ماه سال 58 امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي با ژرف انديشي و موقعيت شناسي زايدالوصفي فرمان تاسيس نهضت سوادآموزي را با هدف تحقق عدالت آموزشي و ايجاد فرصت دوم آموزشي و همچنين كمك به تبديل فرهنگي وابسته به فرهنگ مستقل صادر نمودند. فرمان معظم له به عنوان ميثاقي گراسنگ از سوي مجموعه همكاران سواد آموزي نصب العين قرار گرفت و سربازان گمنام اين بخش در استان و شهرستانها اعم از آموزشياران و كاركنان خدوم سوادآموزي تلاشهاي بي وقفه خود براي مبارزه با بي سوادي و تلاش براي ارتقاء سطح آگاهي هاي ديني، سياسي و اجتماعي نوسوادان معمول داتشتند تا لبيك گوي آن امام باشند.


دستاورد اين مهم در استان كاهش قدرمطلق بي سوادي از حدود 45 درصد درسال 55 به 4.5 درصد درسال 85 بود و فرمايش رهبرمعظم انقلاب «مدظله العالي» در نوروز سال 87 فصل الخطابي بود مبني بر اينكه غائله سواد آموزي به نحوي تمهيد شود تا «بي سوادي به اين معني نداشته باشيم» و در اين راستا استان دارالعباده و دارالعلم يزد با توجه به زير ساخت هاي فرهنگي، مذهبي و آموزشي خود طلايه دار شتاب بخشي به باسوادي گروه سني 49-10 ساله بر اساس اسناد بالا دستي خود تا پايان سال 1390 گرديد.


درسالهاي 89 و 90 كه مزين به سال همت و كار مضاعف و همچنين جهاد اقتصادي شده است، استان يزد پيشتازي خود را در اين عرصه ثابت و به عنوان اولين استان در بين استانهاي معين شتاب بخشي، دستيابي به باسوادي 97% (صفر آماري) را در اين گروه سني اعلام و تلاش براي دستيابي به صفر مطلق در بي سوادي را در دستور كار قرار داده است.


در يوم الله هفتم دي ماه و سالروز صدور فرمان تاريخي حضرت امام (ره ) برخود لازم مي دانم مراتب سپاس خود را از كليه آموزشياران، عوامل اجرايي، كاركنان، مديران و مسئولين سه دهه سوادآموزي استان و مبارزان خط مقدم اين جبهه فرهنگي كه به فرمايش رهبر معظم انقلاب «مدظله العالي» خدمات آنان صدقه جاريه است اعلام نمايم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا